Kamyona Yüklenmiş Malzemenin Üzerine Çadır Branda Çekme

 

Çadır Branda Çekme

Durum: İşyerinin hurda palet ve katı atıklarını alan frmanın şoförü ya da bir çalışanı; bir yükleme aracı (forklift) ile kamyonun açık kasasına yüklenen malzemenin üzerine çıkarak, istifleme ve emniyete alma işlemini yaptıktan sonra, yükün üzerine çadır branda çekmekte ve ayrıca yük emniyeti için yerde germe kayışları ve yardımcı araçları bağlamaktadır.

Kamyon ve TIR’lar üzerine çıkarak çadır branda çeken bu işçinin karşılaşabileceği tehlikeleri tanımlayabilir misiniz?

Neler Olabilir ?

  • İşçi, kamyon üzerine çıkarken ve inerken düşebilir. Düşme sonucu ağır bir şekilde yaralanabilir hatta yaşamını yitirebilir.
  • Kamyon üzerine çıkılırken veya inilirken, işçinin alyansı veya yüzüğü kasaya takılarak parmağını koparabilir.
  • İşçi, kamyon üzerinden dengesini kaybederek düşmesi durumunda; ağır bir şekilde yaralanabilir veya yaşamını yitirebilir
  • Takozlanmayan kamyon; açık kasadaki yükün üzerine çıkan işçinin hareketi vb. nedenlerle hareket edebilir. Üzerindeki işçi düşebilir.
  • Malzemenin/yükün düzgün ve dengeli istiflenmemesi ya da aşırı yüklenmesi nedeniyle işçi yükle birlikte aşağıya düşebilir.
  • Yüklenen malzeme veya bir parçası branda çadırını bağlayan işçinin başına, ayağına düşebilir, bir parçası gözüne gelebilir.

Ne Yapılmalı?

  • Yük öncelikle toplandığı yerde düzenli bir şekilde istiflenmeli, bağlanmalı, taşıma aracına güvenli bir şekilde konulabilecek duruma getirilmelidir.
  • Yükleme sahasında araç takozlanmalıdır.
  • Yük olabildiğince mekanik araçlarla (vinç, caraskal, forklift, transpalet vb.), kamyon kasanına güvenli bir şekilde kaldırılmalı, taşınmalı ve yerleştirilmelidir.
  • Aracın kasası üzerine çıkılarak yapılan malzemenin düzgün istiflenmesi, emniyete alınması, üzerine çadır branda çekilmesi ve bağlanması işi; kesinlikle yatay yaşam hattı olan bir yükleme platformunda, şok emicili, paraşüt tipi emniyet kemeri kullanarak yapılmalıdır.
  • İşyerinde “yüksekte çalışma (iş) izin sistemi (prosedürü/talimatı)” olmalıdır. Araç yüklenmeye başlamadan önce iş izin sistemi uygulanmalıdır.
  • İşçilerin; sigortalı işe giriş bildirgesi, işe giriş ve periyodik sağlık muayeneleri olmalıdır. Sağlık raporlarında “yüksekte çalışabilir” ibaresi bulunmalıdır.
  • Şoför ve işçiler “yüksekte çalışma”, “kişisel koruyucu donanımları güvenli kullanma” konuları dahil temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimler almış ve belgelenmiş olmalıdır.
  • Kamyon kasasına çıkan işçi alyans dahil yüzük ve saat takmamalı, baret, güvenlik gözlüğü, iş güvenliği ayakkabısı ve iş eldiveni gibi kişisel koruyucu donanımları kullanmalıdır.
  • Yük, karayolu ile taşınırken düşerek başkalarına zarar vermemesi için gerdirme kemeriyle bağlanarak emniyete alınmalıdır.

Tags: , ,

Arşivler